Last best! - Reisverslag uit Nazca, Peru van hil en rennie - WaarBenJij.nu Last best! - Reisverslag uit Nazca, Peru van hil en rennie - WaarBenJij.nu

Last best!

Door: hil_en_rennie

Blijf op de hoogte en volg hil en rennie

23 Januari 2009 | Peru, Nazca

Ola familia e amigos,

Hier de NIEUWE link weer naar de foto^s:

Wederom een weekje verder!
Vanuit het mooie Cuzco zijn wij, na nog een mooie avond met onze vrienden van de trektocht, per panoramabus (Joost mag weten waarom het zo heet, want er zitten écht niet meer ramen in dan normaal...) naar Puno vertrokken. Puno ligt op zo´n 3880 m hoogte en is qua stad niet echt de moeite waard... maar Lake Titicaca maakt alles goed! Voor de onwetenden onder ons, Lake Titicaca is het hoogst bevaarbare meer ter wereld. Op een bootje zijn wij vertrokken naar de floating islands. Het eerste eilandje was kunstmatig aangelegd (dwz, het bestaat enkel uit turf en riet!). Op het tweede eiland (wat wél een écht eiland was) zijn we bij een Peruaanse familie blijven slapen. Het eten was werkelijk subliem! De aardappeltjes en munt werden letterlijk uit de tuin getrokken voor ons! Onder de stoof in de keuken dartelde al 3 cavia´s rond... Klaar om vetgemest en gegeten te worden! We waren al bang dat die voor ons bestemd waren... Gelukkig waren ze nog niet dik genoeg!
Diezelfde avond zijn wij in klederdracht gehesen voor een biertje in het locale gemeenschapshuis. Omdat het koud was hebben we al onze eigen kleding eronderaan gehouden... Het resultaat is werkelijk oogverblindend!!
De volgende dag zijn wij nog 1 ander floating island gaan bewonderen. Door de hoogte waren de beklimmingen beslist geen piece of cake...
Diezelfde avond nog vertrokken, omdat Puno zelf ons meer aan oorlogsgebied deed denken, naar Arequipa. Arequipa is meer te vergelijken met Cuzco. Leuke pleintjes, mooie en gezellige straatjes en genoeg te doen. Wij hebben ons dan ook vermaakt met raften, paardrijden, en natuurlijk dé toeristische trekpleister van Arequipa: de canyons en condors!!
Mazzelaars als we zijn hebben wij maar liefst 6 condors gespot (terwijl de gemiddelde toerist al blij mag zijn met eentje!).
Na 3 dagen Arequipa zijn we per bus naar Nazca afgereisd, waar we nu nog steeds vertoeven. In tegenstelling tot Cuzco is Nazca ongelofelijk warm en zonnig (zo´n 40 graden). Wel even omschakelen na het weer in de bergen, maar je hoort ons niet klagen!
Gisteren hebben we de Nazca Lines vanuit een klein vliegtuigje bewonderd. Prachtig! Maar niet zo goed voor de maag... De hosteleigenaar (overigens een Nederlander) had ons al gewaarschuwd niet te veel te ontbijten (voor Renée een hele uitdaging!). Gelukkig maar, want we hebben vooral scheef gehangen om de figuren te kunnen bewonderen en de laatste 5 a 10 minuten met name naar de horizon gestaard... om nog enigszins het gevoel te krijgen recht vooruit te gaan!
Vandaag zouden we eigenlijk gaan sandboarden, maar door miscommunicatie met het kantoortje gaan we morgen. We hebben het er dus nog maar even van genomen vandaag en zijn lekker gaan zwemmen (nog altijd de beste activiteit met dit weer!).
Onze vakantie zit er al weer bijna op. Renée vliegt zondag naar huis en Hilke vertrekt maandag richting Suriname. Wij kunnen alleen maar zeggen: geweldig genoten!!
Adios!
Hilke en Renée
Wist je dat:
- we voor de tweede keer zijn gaan raften en er ondanks het regenseizoen zó weinig water stond dat we met de hele boot naar verschillende kanten moesten hangen om van de stenen af te komen (waar we zeker 20x op zijn blijven steken...)
- Renée geen enkele keer van het paard is afgevallen, terwijl ze ervan overtuigd was dat dit ging gebeuren
- de paarden dan ook zó goed getraind waren dat ze op elk pittoresk plekje automatisch bleven staan, zodat wij foto´s konden maken!
- de familie waar we zijn blijven eten (en slapen) op het eiland zelfs frietjes voor ons heeft gebakken van de aardappels uit de tuin! Alsof ze het konden ruiken...
- wij een poging hebben gedaan foto´s te maken van de condors en het de Zwitser naast ons wél gelukt is (met zijn telelens...) om een prachtige foto te maken... Grrr!!
- wij al 2 mannelijke, Zwitserse René´s zijn tegen gekomen tijdens onze reis en zij zich afvroegen of Renée als meisjesnaam veel voorkwam in Nederland (blijkbaar lopen ze in Zwitserland nog een beetje achter...)
- de Nederlandse eigenaar van ons hostel in Nazca de enige is die Hilkes naam goed uitspreekt en onthoudt (tijdens onze gehéle reis)
- wij alpaca's verrukkelijk vinden! Niet alleen om te zien, maar ook om te eten...
- Renee al macaroni heeft besteld voor als ze thuiskomt.
- Hilke heel graag zou willen dat Tinie boerenkoolstampot mee zou kunnen nemen in het vliegtuig.
- wij ons nog niet hebben durven wagen aan de cavia... het blijft toch een klein en schattig huisdier!
- Renée eigenlijk mee wil naar Suriname met Hilke (want het is té gezellig om naar huis te gaan...)
- Hilke dit een goed plan vindt!
- Hilke de site blijft updaten in Paramaribo.

• 24 Januari 2009 - 01:02

Maaik:

chica's!! net terug van 'n fijn avondje uni, overig podi is momenteel de feesfebrik onveilig aan het maken! jullie trip klinkt echt als 'n aaneenschakeling van extreem vette dingen doen! wederom: ik ben jaloers! Goeie zet om die caviaatjes met rust te laten trouwens, veel te schattig! geniet van de laatste momentjes samen en ben benieuwd naar de surinaamse ziekenhuizen! liefss maaik

• 24 Januari 2009 - 01:02

• 24 Januari 2009 - 01:04

Maaik:

de link zegt alleen dat ik geen toegang heb tot jullie album! buh! :(

• 24 Januari 2009 - 02:29

Marlies:

Hey lieverds net als maaik ben ik net terug, maar dan uit de alla!! mooi om zulke mooie verhalen van jullie te lezen... echt fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, hier in Nederland is het maar koud en regenachtig..
    geniet ervan,
    Liefs

• 24 Januari 2009 - 07:56

Marloes :

Lieve Hil en Renee! Ik was me gister bezorgd aan het afvragen of alles nog wel goed ging en ik stond op het punt een ongerust mailtje te sturen, maar gelukkig, het gaat prima met jullie! Ik kan de foto's niet openen:( En dat terwijl ik zo benieuwd ben naar foto's van jullie in klederdracht :)
    Hele dikke knuffel vanuit metropool Maastricht!
    Liefs Dirk!

• 24 Januari 2009 - 10:37

Do, Manda R & Renes:

Lieve Rennie en Hil,

Wat een vette avonturen. We zijn jaloers wij zitten hier saai in de bieb ;) Geniet van de laatste daagjes. Heel veel plezier met sandboarden!!En rennie de biertjes staan koud voor de 6de!

Heel veel liefs!!

• 24 Januari 2009 - 11:17

Jo:

Rennie, fantastisch!!!dat is wel beter dan het zonnetje op het dakterras! Fijn dat alles goed gaat! Geniet er nog van! dikke kus

• 24 Januari 2009 - 20:33

Flos:

He Ladies!

Herkenbare verhalen! Wij zijn ook bij een Nederlander verbleven is Nasca! Beetje apart stadje he? Gaan jullie nog sandboarden? Echt een aanrader! Kunt wel 2 dagen niet lopen van de pijn daarna...

Anyways, geniet ervan en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

x Jos

• 25 Januari 2009 - 08:28

Debo:

Mooie foto's hoor! Wel jammer de avonturen weer voorbij zijn :( Vermaakte me altijd goed met de verhaaltjes.. Hillie, succes met je eerste coschap dagen en Renée, fly safe!

xje

• 25 Januari 2009 - 09:54

Tinie:

hoi ik zei gisteren tegen Resi de eerste opdracht die ik van Hilke ga krijgen is een stampje maken. Ha,ha wat lees ik....... Weer mooie foto's. Jammer voor jullie komt er nu een einde aan. Suriname komt nu ook voor mij wat dichterbij. Ik ben benieuwd. Groetjes tot in Paramaribo.

• 25 Januari 2009 - 09:54

Floor:

Hello lieve ladies,

Klinkt allemaal weer top! Bizar, maar denk aan de groen met oranje outfits van de eilandbewoners te zien dat wij op precies hetzelfde floating island geweest zijn, haha! Renée goede terugreis en Hillie heel veel plezier in Suriname gewenst. Ik blijf je volgen!

x Floor

• 25 Januari 2009 - 14:45

Lisa:

Hey Meiskes,
    Jammer dat jullie avontuur al weer voorbij is! Ook de laatste week klonk weer fantastisch. Maar ik ben eigenlijk stiekum wel blij, komt in ieder geval één van jullie me weer lekker vervelen in Maastricht!

Hillie, veel plezier in paramaribo!
    Rennie, Spreek je morgen!!!!!!!!!!!!!

• 25 Januari 2009 - 15:30

Angelica Wim En Indy:

wat jammer voor jullie dat ze naar huis gaat ,hopelijk kom je de komende tijd goed door
    en dat je nog een leuke tijd tegemoet gaat

groetjes van ons

• 26 Januari 2009 - 12:00

Marianne En Har:

Geweldige foto's weer! Hilke, we wensen je in Paramaribo ook nog een fijne tijd! Wij genieten intussen van de boerenkool..... Groeten Har en Marianne

• 26 Januari 2009 - 13:01

Madelein:

Wat een fantastisch foto's en verhalen weer! echt geweldig! blijf ons op de hoogte houden hillie!
    Dikke kus

• 26 Januari 2009 - 19:26

Sjaak En Marion:

Hallo dames

Wat zijn de laatste foto's van jullie vakantie weer mooi.
    Gelukkig is deze site nog niet ten einde maar jullie reis wel.Renee heeft de macaroni al gesmaakt hopelijk van wel.
    Hilke: hopelijk kun je over een tijdje genieten van de stamppot van Tinie.
    Groetjes

• 27 Januari 2009 - 02:28

Syl:

wat een leuke foto;s en verhaaltjes weer! en nu naar paramaribo spannend! wij zijn dit weekend naar het mooiste bountyeiland ever geweest op sumatra, de foto;s komen snel en we moeten als je in para zit maar snel skypen!
    x the atkins

• 27 Januari 2009 - 08:14

Anouk:

Wederom mooie verhalen en foto's!!! Blijven genieten. xx

• 28 Januari 2009 - 18:57

Anita, Henk En Kids:

Wat een supertijd hebben jullie gehad. Geniet heerlijk na... Wij genieten mee met jullie verhalen en foto's.
    Hilke, veel succes met je co-schap.

• 01 Februari 2009 - 16:01

Stef:

Lieve Hillie en Renee,

Wat jammer dat jullie trip samen er al weer op zit!! :-(( Maar ben blij om te lezen dat jullie het zo leuk hebben gehad en voor jou Hillie komt er natuurlijk ook nog weer een leuke periode aan! Leuk om jullie foto's te zien van de floating islands: heb namelijk echt een aantal foto's die precies hetzelfde zijn: van de rieten bootjes en eilanden en van die boog! Echt grappig! Voor Renee een goede terugreis en voor Hillie: succes in Suriname!
    Liefs Stef