muggen, muggen en nog eens muggen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van hil en rennie - WaarBenJij.nu muggen, muggen en nog eens muggen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van hil en rennie - WaarBenJij.nu

muggen, muggen en nog eens muggen

Door: hil

Blijf op de hoogte en volg hil en rennie

01 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Hier weer de link naar de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=DOV3CCMY

Na Renee in Lima uitgezwaaid te hebben ben ik zelf begonnen aan mijn lange reis naar Paramaribo. Een hele dag en tussenlandingen in Panama en Trinidad and Tobago later, kwam ik midden in de nacht aan op het vliegveld. Vanuit daar was het nog een uurtje rijden naar de stad waar ik afgezet werd door de taxichauffeur die zei: volgens mij ben ik goed gereden. Ik heb m dus mooi laten wachten tot ik binnengelaten werd door een huisjgenootje die de uitverkorende was om midden in de nacht op te staan en mij binnen te laten.
Mijn kamer is echt prima. Een eigen wasbak, een 2-persoonsbed en…. een eigen balkon! Heb hier dan ook al een hangmatje hangen!
De volgende dag m’n huisgenootjes ontmoet. Gelukkig heel gezellig. Ik woon met 3 andere meisjes. Ik werd meteen mee op sleeptouw genomen door ze en ben dus al op heel wat plaatsen in de stad geweest. De stad doet me een beetje denken aan hoe je aan het zuiden van Amerika denkt. Grote houten huizen met veranda's.
Gisteren zijn we naar White beach gegaan. Dat is een kunstmatig aangelegd Wit strand aan de Suriname rivier. Hier hebben we een hutje gehuurd waarin je je hangmat op kan hangen (zie foto’s). In de Suriname rivier zitten heel veel piranha’s, maar er is een stuk afgezet waarin je dus toch kan zwemmen. Toch heb ik me hier maar niet aan gewaagd aangezien er vorige week een gat in een van de netten zat waar een piranha doorheen was gezwommen en iemands teen heeft afgebeten!!!

Morgen ga ik beginnen met oogheelkunde in het academisch ziekhuis hier in Paramaribo. Ik ben er vrijdag al even langs geweest. Je moet je dus voorstellen: een mega wachtkamer met heel veel houten bankjes waar om 7 uur s’ochtends al honderden mensen zitten te wachten. Efficient als het hier is krijg je namelijk geen afspraak voor een bepaald tijdstip. Nee je krijgt een afspraak voor een bepaalde dag. Dus wie de eerste is wordt ook als eerste geholpen. Ik ben benieuwd!

Liefs Hilke

Wist je dat:
- Er alleen koud water is om mee te douchen?
- Je hier op straat niet nagefloten wordt, maar nagesist?
- Ik nu al bovenaan sta in de ranking van wie de meeste muggenbulten heeft?
- Renee goed is thuisgekomen? (voor degene die het nog niet wisten)
- Maar ze wel eigenwijs is geweest en iets verkeerds heeft gegeten de eerste keer dat ik er niet meer bij was?
- Er hier ongeveer net zoveel chinezen als surinamers zijn?
- Ik nog steeds erg veel zin heb in boerenkool? Mam valt er niks te regelen?
- Het korte droge seizoen hier begint en het dus erg warm is ;-) ?
- je hier heel erg lekker appelgebak kan eten?

  • 01 Februari 2009 - 20:43

    Janna:

    He hil,

    Relaxt dat je kamer goed bevalt (heb wel eens "mooie" verhalen daarover op mn werk gehoord ;)...). Heel veel succes morgen en doe ook maar rustig aan he!

    X Janna

  • 01 Februari 2009 - 21:04

    Marleen:

    Lieve hil! Kamer ziet er prima uit. Hangmatjes fantastisch!! Klussen gaat dus goed en heb dus inderdaad voor ons obama geclaimd hihi! Hij is heel mooi. Heb veel zin in de feesten. Veel plezier met je mama! Kusje

  • 01 Februari 2009 - 22:10

    Tinie:

    hoi ik heb je nieuwe foto's gezien. Je hebt het echt slecht. gelukkig kom ik snel en je weet gedeelde smart is halve smart. ik denk wel dat ik aan die hangmat kan wennen. (als ik erin kom tenminste). Weet het droge seizoen ook dat ik kom? Dat is namelijk wel de bedoeling. De boerenkool moet wachten tot je thuis komt, ik wil natuurlijk van de surinaamse keuken genieten. ik hoop dat je stage goed verloopt en dat het ook een geweldigew ervaring wordt. gr. en dikke kus mam.

  • 02 Februari 2009 - 04:44

    Syl:

    hilliebillie, lekker chillie in de hangmat. doe je niet slecht, die muggen moet je verjagen met deet en zorgen dat je altijd naast iemand staat die nog erger zweet. Ik ben lekker interviews aan het afnemen bij dsm, dus vermaak me wel! xxxxxx en succes op je eerste dag x

  • 02 Februari 2009 - 04:50

    Syl:

    hil, jij copy-cat! ik zie daar precies mijn lama peru fotoboek staan hahaha! xxxxxxx

  • 02 Februari 2009 - 07:27

    Fleur:

    Nou Hilly,

    veel succes met je eerste werkdagje. Het zal wel even wennen zijn in de primitieve omgeving. Als je nog tips nodig hebt weet je Steef te vinden. Pas wel op, want het blijft een apenland.....

    X Fleur

  • 02 Februari 2009 - 07:40

    Dirkje:

    Lieve Hil! Op die manier wil iedereen wel coschappen lopen, balkonnetje, strand met enorm tropisch uitziende hutjes en leuke huisgenootjes! Ziet er goed uit! Heel veel succes met alle patienten! Liefs

  • 02 Februari 2009 - 07:59

    Linde:

    He Hillie! Ziet er goed uit allemaal, mooi dat er ook meteen gezellige mensen zijn, scheelt een stuk :) Die hutjes en hangmat zien er ook niet verkeerd uit, waarschijnlijk kom je helemaal relaxt en extreem bruin terug! De muggen kennen we hier helaas ook, en ze schijnen mijn bloed ook erg lekker te vinden, dus ik blijf als een malle met deet smeren...

    Ben heel benieuwd hoe de co-schappen zijn in zo'n ziekenhuis, dus kom maar snel met de volgende update!

    Hier is alles nog steeds helemaal fantastisch, moest met Daan naar Medan voor ons onderzoek, dus daarna meteen een weekendje bij het Toba meer er achteraan geplakt. Heb de afgelopen maand al zo veel mooie dingen gezien!!

    Lieve Hil, geniet ervan!

    Liefs xx

  • 02 Februari 2009 - 08:09

    Renee:

    Hillie!

    Je eerste berichtje zonder mij... Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik ben benieuwd naar je eerste dag co-schappen...
    Mijn buik is helaas nog (steeds) niet hersteld! En ik heb zelfs al stampot gehad...

    kus

  • 02 Februari 2009 - 08:45

    Jennifer:

    Zin in boerenkool, waar haal je het vandaan!!

    Klinkt niet slecht je nieuwe verblijf, veel succes met oogheelkunde en lijkt me een top systeem, een afspraak voor een dag ;).

    Enjoy Hilly

    kissie

  • 02 Februari 2009 - 08:46

    Mars:

    Heey swahilly,

    Wat relax je al weer nieuwe buddies gevonden hebt. En die hangmat heb je ook weer goed geregeld. Wij mogen hier weer genieten van snijdende kou en zelfs weer wat sneeuwbuien. ben benieuwd hoe het co-schap gaat bevallen. Ik zou je maar niet teveel gaan focussen op de organisatie en de wachtrijen want dat is natuurlijk een en al irritatie! Enjoy en we spreken elkaar!

    kus

  • 02 Februari 2009 - 10:39

    Febo:

    Lieve Hillie,

    Ziet er echt goed uit hoor! Netjes opgeruimde kamer zoals ik van je gewend ben :) Hoop dat je tussen je co-schap door nog veel tijd hebt om te reizen.. Mail je vanmiddag even wat langer, ondertussen begonnen aan chirurgie yes yes! Succes!

    Liefs xje

  • 02 Februari 2009 - 11:18

    Janneke:

    He Hil,

    Wat een heerlijke foto's!
    En fijn dat er leuke meiden zijn. Hier gaat alles zijn gangetje, zijn heel mooi aan het klussen voor inmosae. Ben heel benieuwd. Helaas natuurlijk weer vrijdag toets, maar daarna ben ik even lekker vrij! Geniet ervan en veel plezier met Tinie!

    Liefs Janneke

  • 02 Februari 2009 - 11:24

    Dirk En Anita:

    Hoi Hilke,
    Fijn te horen dat alles goed is en dat je nieuwe huisgenootjes leuk zijn.
    Veel succes met je co-schap

    Groetjes

  • 02 Februari 2009 - 11:43

    Anita Uit Rijen:

    Hoi,
    Met die foto's maak je ons hier wel erg lekker. Kan ik nog met Tinie meekomen?

  • 02 Februari 2009 - 11:52

    Rob:

    Hoi Hilke,
    Fijn dat je goed bent aangekomen in Paramaribo en heel veel succes en plezier tijdens je stage. Maak er wat moois van. Gisteren ff koffie gedronken bij je moeder in Rijen. Heeft uitgebreid verslag gedaan van je belevenissen. Foto's zie er weer "heel beroerd" uit.
    Groeten, Rob en Marian

  • 02 Februari 2009 - 13:46

    Marit:

    Lieve hilly, wat zie je er mooi uit en wat is het daar mooi!
    Ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Ik mis je wel hoor!

    Heel veel liefs en veel plezier! Kus Dolle

  • 02 Februari 2009 - 14:16

    StagiairesSuriname:

    STAGIAIRESSURINAME LIDMAATSCHAP
    Welkom Welkom, Hil in Switi Sranang (lekker Suriname)
    StagiairesSuriname is het online netwerk voor alle stagiaires in Suriname.
    Alle informatie, belangrijke gegevens, leuke en handige weetjes over STAGE IN SURINAME vind je hier.
    In ons forum kan je lekker kletsen met andere studenten en met ons uniek en kosteloos lidmaatschap heb je elke maand kortingen en andere voordelen.
    Kortom StagiairesSuriname, Jouw Positie en Meer…
    Mail ons: info@stagiairessuriname.com wordt lid en ontvang ons welkoms cadeau!!
    www.stagiairessuriname.com

  • 02 Februari 2009 - 16:25

    Angelica Wim En Indy:

    nog ff en dan komt tiny;
    alvast een leuke en gezellige tijd samen daar;

    p.s.: tupperware doet wonderen hi hi ( voor de boerenkool)!!!!!!!!!!!!!!
    groetjes van ons;

  • 02 Februari 2009 - 20:57

    Mirjam En Joep:

    sjonge jonge Hilke, wat heb jij het weer slecht.... ;) op de muggenbulten na, willen we wel met je ruilen voor een megapan boerenkoolstamp! Kind, geniet nog lekker even verder, de weken vliegen zo voorbij, wij liggen wel voor het haardvuur in plaats van in de hangmat

  • 04 Februari 2009 - 11:52

    Iris:

    He Hilke,

    Mooie foto's en leuke verhalen!! Wel een beetje jammer voor Tinie dat ze straks ook in een hangmatje moet en van die appeltaart moet eten;). Heel veel succes en plezier in het ziekenhuis en natuurlijke ook fijne vrije tijd in Paramaribo! Groetjes Iris

  • 08 Februari 2009 - 10:27

    Stef:

    Lieve Hillie,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen, een leuke kamer hebt en ook nog eens leuke huisgenootjes! Dat balkonnetje ziet er trouwens wel heerlijk uit: lekker de hele dag studeren ;-) in de hangmat! Succes maandag!
    Liefs Stef

  • 09 Februari 2009 - 09:18

    Annie:

    Hoi hoi hoe is het daar, al heel wat gedaan hé , ben blij voor je dat het daar leuk is met die anderen meiden, is wel al gauw omgegaan allemaal 1 mnd is niks hé, je ma komt binnen kort is wel leuk voor jullie, hier alles rustig, en zijn gangetje, het weer is lekker koud en zonnig, hoop gauw wat te horen de grt doei doei Annie

  • 10 Februari 2009 - 11:39

    Madelein:

    Lieve Hil, je maakt ons weer eens goed jaloers met die foto's!! ben benieuwd hoe je eerste weekje oogheelkunde is gegaan! Liefs!

  • 10 Februari 2009 - 18:13

    Sofie:

    Ha Hillie, blij dat je goed bent aangekomen in Paramaribo, en dat het gezellig is met je roomies! Hoe bevalt je co-schap? Ben benieuwd! XX Soof

  • 15 Februari 2009 - 18:10

    Angelica Wim En Indy:

    hoi hoi
    eindelijk is het dan zover , op valentijnsdag is tiny gearriveerd;
    een hele fijne tijd samen en geniet ervan!
    Hopelijk heeft tiny een goede reis gehad;
    groetjes en een kusje van Indy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2009

Bye, Bye, Surinam.

15 Februari 2009

The eagle has landed

01 Februari 2009

muggen, muggen en nog eens muggen

23 Januari 2009

Last best!

13 Januari 2009

I survived the Inca Trail
hil en rennie

Actief sinds 30 Nov. 2008
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 11619

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: